loading...
آموزش آشپزی ، دستور تهیه غذا، دستور پخت

 
بین خورش‌های جنوب ایران، قلیه از همه معروف‌تر و شناخته‌شده تر است. در حقیقت این غذا به نوعی چکیده آشپزی جنوب ایران است و با اندکی تغییر در اکثر شهرها به عنوان یکی از غذاهای اصلی پخته می‌شود. قلیه میگو کاملا مشابه قلیه ماهی است و تنها تفاوت آن، استفاده از میگو به جای ماهی است.

عسل و دارچین

گل‌‌محمدی، رازیانه، هل و زنجبیل را به همراه آب در تابه گود كوچك یا قابلمه بسیار كوچك ریخته و با حرارت معمولی به مدت 5 دقیقه آن را هم بزنید البته تا قبل از قل زدن. سپس به همراه عسل در فنجان ریخته و نوش‌جان كنید..

مرغ سوخاری , سینه مرغ سوخاری

تراوا همان داستان اسب چوبي است كه باعث فتح جزيره تروژان يا تراوا توسط جنگجويان يوناني شد. اين اصطلاح در آشپزي قديم يعني سينه پر شده از صمغ‌هاي مختلف و سحرانگيز كه باعث خرسند شدن قلب‌هاي علاقه‌مندان به اين نوع غذاهاست مي‌شود.

طرز تهیه پودینگ برنج , پودینگ برنج برای کودکان

رعایت تنوع در رژیم غذایی کودکان اهمیت زیادی دارد زیرا هر یک از گروه ها (و حتی مواد غذایی مختلف در یک گروه)، ارزش تغذیه ای متفاوتی دارند و توصیه می شود که در برنامه غذایی هفتگی، تنوع به عنوان یکی از ویژگی های بارز، رعایت شود .

 


 
اسپاگتى پامادورو
تركیبی از سبزیجات كبابی و اسپاگتی. در آغاز فلفل سبز را در روغن زیتون تفت داده، سپس زیتون و بعد قارچ را به مواد تابه اضافه می‌كنیم، پس از كمی تاب خوردن مواد، سس پامادورو را افزوده و به میزان دلخواه نمك و فلفل را در نظر می‌گیریم.

چیكن آلفردو

 
برای تهیه و طبخ این پاستا ابتدا پنه را آبكش كرده، سپس شیر، خامه و پنیر پارمزان را روی حرارت مستقیم قرار دهید تا با هم تركیب شوند، پس از اندكی حرارت دیدن، قارچ برش خرده را به مواد افزوده، مرغی را كه به صورت جداگانه گریل كرده‌ایم را نیز اضافه كرده، غذا را تست می‌كنیم.
 

كال كباب، بوی خوش طبیعت

كال‌كباب از آن دسته خوردنی‌هایی است كه علاوه بر اینكه در كنار غذاهایی مانند كته و ماهی شور یا ترشی و زیتون پرورده سرو می‌شود، این قابلیت را دارد كه به عنوان غذا به تنهایی یا با نان خورده ‌شود.

مرغ استیمر با چاشنی بروکلی

براي شروع مواد لازم را آماده كنيد، كتري را آب كرده و بگذاريد جوش بيايد. 16 عدد زرورق را براي زير كيك‌هاي فنجاني آماده كنيد. يك ‌تابه گود را روي حرارت بگذاريد. همچنين يك تابه كوچك را روي حرارت كم قرار دهيد. بخارپز را آماده كنيد.

پنه فلورنتین

جعفری را در روغن زیتون تفت داده تا مقداری از حجم آب خود را از دست بدهد. خامه، شیر و پنیر رنده‌شده را به آن می‌افزاییم، سپس پنه، فلفل و نمك را اضافه كرده و پس از كشیدن پاستا در بشقاب با جعفری تازه و پنیر پارمزان تزیین می‌كنیم.

پخت سوپ حریره,پخت سوپ حریره برای افطار

  این سوپی که طرز تهیه‌ی آن در ادامه آمده است یک سوپ کامل است که می‌توانید آن را هم برای افطار و هم برای سحری استفاده کنید. میزان غلظت آن را با توجه به ذائقه‌ی خودتان تنظیم نمایید. این مقدار مواد برای 6 نفر مناسب است.

تعداد صفحات : 52

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟