loading...
آموزش آشپزی ، دستور تهیه غذا، دستور پخت

مواد لازم:

تن ماهی          یک عدد

خیارشور         3عدد متوسط

شوید تازه یا خشک خردشده      2قاشق غذاخوری

ماست خامه ای         نصف پیمانه

مایونز                 دوقاشق غذاخوری

زیره نکوبیده         نصف قاشق مرباخوری

فلفل سیاه و نمک 

قبل از هرکاری کنسروماهی تن یا هوور رو توی اب جوشوندم.درب قوطی رو باز کردم و کل محتویاتش رو ریختم توی صافی.باید همه روغنش خارج بشه.با چنگال زیروروش کردم تا مبادا یه قطره روغن توش قسر در بره(:    در همین حین ریز ریزش هم کردم.

شوید رو که میتونه تازه یا خشک باشه رو به این ترتیب اماده کردم.در کل خیلی مهمه که شوید اصلا اب نداشته باشه منظورم اب اضافی حاصل از شستن یا خیس کردنشه.من شوید خشک داشتم.گذاشتم توی اب گرم نیم ساعت خیس بخوره بعد ریختم توی صافی ریز و با نوک انگشتام فشار دادم تا اب اضافیش خارج بشه.

توی یه ظرف مناسب و جادار؛مایونز و ماست پرچرب رو با هم مخلوط کردم و شوید رو ریختم توی این مایه و کامل بهم زدم.اینطوری هم شوید خیسیش رو به ماست میده هم ماست مزه دار میشه.اون مقدار زیره ای هم که توی موادلازم گفتم ریختم توی ماست.زیره نکوبیده طعم جالبی به ساندویچمون میده.یهو وسط خوردن زیر دندون میادوخلاصه حالی به حولی.....

گذاشتم ماست با زیره و شوید یه ربع بمونه تا قشنگ مزه دار بشه.توی همین مدت خیارشور رو نگینی ریز خرد کردم.وبا دست کمی چلوندمشششششش.اخه یه کم اب داشت.وبه مواد اضافه کردم.فلفل هم زدم.

تن ماهی محترم رو هم که دیگه ریز ریز شده رو به مواد اضافه کردم و خوووووب مخلوط کردم(.نمک رو حتما با هماهنگی قبلی با جناب خیارشور و تن ماهی اضافه کنید.)

و مواد رو لای نون تستی که لبه هاشو با چاقو برش زدم گذاشتم.اگه میخواهید سریع سرو کنید میتونید چندتا برش نازک پیاز یا پیازچه لای ساندویچ بزارید.

من دلم نیومد زیاد توی شکل ظاهری این ساندویچ دستکاری کنم اخه خودش به تنهایی خیلی دلبری میکرد.

یه مقدارش رو هم بین نون باگت گذاشتم و لقمه ای برش زدم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟